Зроби собі закладку!

/ Слідкуйте за нами: ВКYouTubeFacebookTwitterGoogle+

Пан Роман про те, як жилося на Галичині за бабці Австрії


Моя мама розказувала, шо за австрійських часів село страшно пило. Ше гірше, як зараз п’є. Я все жалію, що не розпитав діда.. Він походив із Підкарпаття, а Корніцкі із Литви.. Дідо мав великі гроші, бо робив на державній службі. В селі була хата, яка мала дві кімнати (літню та зимову). В другому будинку було 3 кімнати, кухня, велике подвір’я та сад. То був єдиний сад та ціле село! Збоку стояв шпихлір (комора). Значить мій дід був багачем. Тут могло були лише два варіанти.. Перший – він його пропив, другий – продав, бо тоді була дуже велика міграція (1930-ті) в Канаду чи Америку. Пили горілку. В кожному селі було пару корчм, які тримали євреї. Ви собі не уявляєте…як селяни бідно жили! Я вже не кажу за австрійські часи, а за Польщі. То через те, що не мали землі. Найбагатшим був вуйко Нелько (мами рідний брат), то він мав щось 30 моргів поля. Решта..люди мали клаптики землі.. Інших способів заробити і вижити не було. А де робити?! Пан привозив гуцулів, як треба було жати збіжжя. Жали серпом, село не могло стільки обробити. Ви собі можете уявити?! Вдень неможливо було жати..бо спека, то робили на світанку шоб в десятій уже зійти. Ше йшли ввечері, але то залежало від того чи була місячною ніч. Тоді погода теж була прикра, падало по два тижні дощу.